Sunday 26 June 2011

runsingnya hati ini......

sekarang aku mengetahui kenapa aku berasa runsing.... aku sedang mengalami pemilihan yang semuanya ada mempunyai risiko yang patut aku amik.... sekiranya aku memilih untuk tidak menyambung pelajaran dan aku akan memadamkan keinginan aku memegang segulung ijazah.... tapi aku boleh membina kehidupan aku dengan lebih baik dengan abang....

sekiranya aku memilih untuk meneruskannya aku akan memegang segulung ijazah... tapi adakah aku akan dapat merealisasikan impian abang untuk mendapatkan sebuah kereta baru dan rumah idaman nya... sekiranya aku tidak dapat pekerjaan yang aku idamkan .... Bagaimana...>?????

peningnya kepala aku.... aku boleh untuk tidak menyambung pelajaran aku tapi tidak kah aku akan menyesal dikemudian hari... sekiranya aku masih tidak dapat membuat keputusan bagaimana rasanya yer.......

sekiranya aku mendapat pekerjaan yang tetap aku boleh untuk tidak menyambung pelajaran aku... tapi sekarang pekerjaan aku masih tidak lagi tetap..... Ya-Allah engkau permudahkan lah perjalanan kehidupan umat mu ini.......

aku kena memikirkan banyak perkara sebelum aku membuat keputusan.... banyak yang aku pertimbangkan sebelum aku membuat keputusan.....

OK sekarang aku akan membuat satu-satu perhitungan....
1. sekirannya aku sambung belajar aku x dapat nak beli keta n umah...
2. klu x sambung dapat -dua-duanya...
3. klu x sambung x dpt nak realisasikan impian aku....

tapi aku x bolehlah nak mementingkan diri aku sendiri... setiap apa yang aku amik aku kena memikirkan suami ku sendri... aku perlu korbankan sesuatu untuk mendapatkan seseuatu yang baru......... 

jadi aku telah membuat keputusan yang aku tidak akan menyambung pelajaran kerana itu akan membahagiakan abang......... aku akan membina keluarga aku sekarang.......

No comments:

Post a Comment